Vsaďte při vykládce a nakládce vozů na elektrické vysokozdvižné vozíky
Nejefektivnějším a nejekologičtějším způsobem řešení přepravních úkolů podnikové logistiky jsou elektrické vozíky.

„Elektrické vozíky jsou ohleduplné k životnímu prostředí. Kromě minimální uhlíkové stopy patří mezi jejich další výhody bezhlučnost, nižší servisní náklady i náklady na provoz,“ říká Ivo Kocum, produktový manažer společnosti STILL ČR a pokračuje: „A pokud vůbec nechcete řešit odvětrávání prostor pro nabíjení nebo provoz nabíjáren, zvolte Li-Ion technologii.
Elektrické vysokozdvižné vozíky jsou nejlepší variantou všude tam, kde je potřeba provozu bez výfukových plynů a nízká hlučnost. Tyto vozíky jsou snadno ovladatelné, výkonné, flexibilní, propojitelné a bezpečné. „Velkou výhodou vozíků STILL je to, že mezi jednotlivými vozíky se stejnou bateriovou vanou a totožným druhem baterie lze jednotlivé baterie vzájemně měnit, kdežto palivovou nádrž mezi spalovacími vozíky nevyměníte. Elektrické vozíky umíme konfigurovat pro jakkoliv náročnou aplikaci – nosnost,“ vysvětluje Ivo Kocum.
Nedílnou součástí logistických provozů je nakládka a vykládka kamionů. Maximální nosnost elektrických vozíků již dosahuje hodnot obvyklých dříve pro vozíky se spalovacím motorem. Jak uvádí Ivo Kocum: „Pokud chcete manipulovat s břemeny v rozmezí 1 až 8 tun, chcete výkonné vozíky a chcete co nejvíce eliminovat lidské chyby, jsou pro to vhodné vozíky STILL RX vybavené inteligentními asistenčními systémy. Jejich rychlost i zrychlení jsou nastavitelné, různým řidičům je na základě jejich zkušeností a dovedností možné nastavit různé parametry. A co je důležité pro spokojenost řidičů, kabina je nejenom pohodlná, ale je z ní výborný výhled. Benefitem pro provozovatele je dlouhá výdrž baterie, máme v nabídce 80V baterie s kapacitou až 1240 Ah (pro RX60-80).
K manipulaci s nákladem přes nájezdovou rampu se využívají vozíky nízké hmotnosti a kompaktních rozměrů. Použít lze buď vidlicové vozíky odpovídající velikosti nebo ručně vedené nízkozdvižné typy určené pro horizontální manipulaci, například model EXH 14-20 Plus. Ovládá se pomocí oje a obsluha za ním chodí. Pokud by bylo potřeba jednotlivé palety v kamionu ještě stohovat, výborně se pro tuto činnost hodí modely EXV nebo EXD, které mohou být vybaveny i sklopnou nebo pevnou plošinou pro obsluhu, aby byla obsluha produktivnější, pak nemusí za vozíkem chodit, ale jezdí na plošině. I pro zákazníky, kteří nemají k dispozici techniku pro manipulaci s paletou, má STILL variantu – odlehčený paletový vozík ECH 12C, jež lze přepravovat v zavazadlovém prostoru a využívat například pro vykládku zboží přímo u zákazníka.
„Elektrické vozíky v prodejích již delší dobu převažují nad vozíky se spalovacím motorem. Jejich zásluhou je přeprava uvnitř budov i venku velmi efektivní, a to dokonce i ve vlhkém a prašném prostředí. Ve spedici nebo ve výrobních závodech, při manipulaci s těžkými břemeny či rychlém nakládání a vykládání nákladních automobilů je jejich předností kromě vysoké výkonnosti i precizní hydraulika a promyšlená ergonomie,“ doplňuje Ivo Kocum.
Ivo Kocum také upozorňuje na možnost, jak snížit náklady na elektrickou energii: „Pro levnější provoz elektrických vozíků je vhodné, aby bylo jejich nabíjení koordinované, aby nedocházelo ke zbytečným proudovým špičkám při nabíjení více vozíků najednou. STILL pro to má řešení, které se jmenuje Smart Energy systém, dosáhnete s ním úspor vzhledem k možnosti pohybovat se v levnějším odběrovém pásmu.“
Přechod na elektricky poháněné vozíky je investice, která má stále rychlejší návratnost. Budoucnost v nich vidí nejen společnost STILL, ale i zákazníci, kteří kladou stále větší důraz a nároky na ekologii a udržitelnost.