Cesta k vaší automatizované tažné soupravě
Postup přechodu na automatizaci logistiky výroby
Vytvoření konkrétní podoby automatizace ve vlastní firmě je komplexním procesem, který vyžaduje vysokou odbornost v této oblasti. Na každé zavedení automatizovaných tažných souprav je třeba pohlížet individuálně.
Odpověď na otázku automatizace vyžaduje komplexní pohled – otázka proto spíše zní: "Jak by měly fungovat mé procesy za pět nebo deset let?" STILL vám pomůže při analýze vašich procesů a identifikuje potenciály automatizace.
Jak lze zajistit, aby vysoká investice do autonomního přepravního systému bez řidiče přinesla požadovaný efekt?
Vstupenka ke vstupu do vnitropodnikové logistiky přepravy budoucnosti zahrnuje sedm klíčových faktorů, o které se postará kompetentní tým STILL společně s vaší firmou.
7 klíčových faktorů úspěšné implementace přepravních systémů bez řidiče (FTS):
- Komplexní pojetí projektu a koncepce
- Technické projektování / technické požadavky
- Kvalitní technická specifikace jako technický základ projektu
- Agilní projektový management
- Realistický harmonogram s pevně stanovenými body
- Integrace FTS do periferie vs. přizpůsobení periferie k použití FTS
- Včasná integrace bezpečnosti práce, IT a výroby
Našimi expertními znalostmi vám pomůžeme s analýzou vašich procesů a identifikací potenciálů automatizace, aby byla vaše společnost připravena na budoucnost.
K našim úkolům patří: úvodní konzultace, prověření hospodárnosti a technické proveditelnosti, naplánování koncepce, vytvoření technické specifikace, kontrola technických požadavků, podpora v průběhu projektu a podpora při přejímce.
Při plánování systému s tažnými soupravami, který bude odpovídat vašim individuálním potřebám, je třeba zohlednit tři důležité aspekty:
- standardizaci procesů a přepravních prostředků
- automatizaci procesů nakládání a vykládání
- flexibilitu systému v reakcích na měnící se potřeby přepravy a poruchy
Naši specialisté z intralogistického poradenství společně s vámi odpoví na otázku: co musí váš automatizovaný systém na konci umět?
Výsledek: individuální technická specifikace jako technický základ projektu automatizace na základě vašich požadavků, kterou můžete použít při výběrovém řízení.
Analýza potenciálů:
- podrobná analýza procesů a dat na místě
- stanovení požadavků na kapacitu a výkonnost
- prověření technické a ekonomické proveditelnosti FTS
Nakonec dostanete transparentní a názorný popis vašeho materiálového toku a doporučení, jaká opatření jsou pro váš záměr automatizace potřeba.
Vytvoření koncepce:
- vytvoření požadované koncepce v úzké spolupráce s vámi
- návrhy rozvržení a úprav prostředí
- výpočet předpokládané potřeby vozíků
- sestavení rozpočtu
Vytvoření technické specifikace:
- podrobný popis projektu & procesu (požadovaná koncepce)
- definování požadavků (mj. IT, bezpečnost, prostředí)
- vypracování funkční technické specifikace jako základu pro realizaci
Analýza potřeb
Naše nabídka společného návrhu koncepce a vytvoření technické specifikace
Společně odpovíme na otázku: jaký potenciál automatizace se skrývá v logistice vašeho skladu a výroby – a co musí váš automatizovaný systém na konci umět?
Výsledek: individuální technická specifikace dle vašich potřeb, kterou můžete využít pro vypsání výběrového řízení. Technická specifikace je technickým základem vaší koncepce automatizace.
U této otázky hrají hlavní roli tři aspekty; tyto aspekty se týkají stávajícího vybavení, aktuálních procesů a automatizace stávajících řešení a procesů.
Využití stávajícího vybavení je závislé na stupni automatizace. Dále se posuzuje, zda až na tahač může zůstat zachované stávající vybavení. S rostoucím stupněm automatizace je tento bod spíše kritický a v rámci poradenství se musí podrobně prověřit.
Změna činností zpravidla vyžaduje i změnu procesů. Jak přesně toto přizpůsobení procesů vypadá, je nutné individuálně vyjasnit v projektu. I zde je velmi důležitým faktorem úroveň automatizace.
Automatizace již existujících řešení a/nebo procesů je principiálně možná. Nahrazení řidiče plně automatizovaným vozíkem ovšem ještě nevede ke změně ve smyslu optimalizované štíhlé logistiky procesů.
Shrnutí: realizace individuální plně automatizované koncepce probíhá v několika krocích, ve kterých hrají velkou roli aspekty jako návratnost investic, prostorové rozvržení stávající výroby a vyšší náročnost řízení.
Velký potenciál, například mezi výrobou a skladem, nabízí automatická jízda s manuální manipulací s břemeny, protože se zde snižuje potřeba personálu a zvyšuje vytížení. S automatizovanou manipulací s břemeny je možné realizovat zásobování výroby tažnými soupravami i v případě těžkých nákladových jednotek.
S našimi zkušenostmi vám pomůžeme při analýze vašich procesů a identifikujeme potenciály automatizace, abychom připravili vaši firmu na budoucnost.
Krok za krokem k individuální technické specifikaci.
Uspořádat zpětné volání
Glosář
Systém řízení
Systém řízení řídí všechny vozíky, které v systému pracují. Podporuje obsluhu v kontinuální optimalizaci provozu. Spojuje větší HostSystem, například Warehouse Control System (WCS) nebo Warehouse Management System (WMS) a nasazené vozíky.
Tažná souprava
Tažné soupravy jsou prostředky pro přepravu materiálu v úrovni podlahy. Skládají se zpravidla z tahače a jednoho nebo několika přívěsů, na které se nakládají nákladové jednotky. Jak jízda, tak manipulace s břemeny mohou probíhat manuálně nebo částečně/plně automaticky.
Přepravní systémy pracující bez řidiče
Přepravní systémy pracující bez řidiče (FTS) jsou dle směrnice VDI 2510 definovány následovně: Skládají se z různých komponent, které spolu musí dokonale spolupracovat. Patří sem systémy řízení, prostředky pro určování pozice a zjišťování polohy vozíků, prostředky pro přenos dat na vozíky FTS, infrastruktura a periferie vybavení (např. nabíjecí stanice).
Dual use
Přepravní systémy pracující bez řidiče s funkcí dual use je možné používat jak s automatizovaným, tak s manuálním řízením.